پ. فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

نکات مهم در مورد انواع رخت آویز

پیش از خرید رخت آویز لازم است اطلاعاتی در مورد انواع این وسیله و قیمت آن در دست داشته باشید. در ادامه این مطلب این اطلاعات را دریافت نمایید.

رخت آویز یکی از لوازم مهم منزل است که اغلب اوقات عدم توجه به جنس و ویژگی‌های آن باعث خراب شدن لباس‌ها و ایجاد هزینه‌های اضافی می‌شود. چنانچه این وسیله از یک فلز نامرغوب ساخته شده باشد در اثر رطوبت هوا یا نور آفتاب زود خراب خواهد شد و در نتیجه هنگامی که رخت‌ها بر روی آن قرار می‌گیرد، رد میله‌ها رخت آویز بر روی لباس باقی می‌ماند. زنگ زدن رخت آویز، فرسوده شدن آن در جلو آفتاب از جمله نشانه‌های کیفیت بد رخت آویز است. در بازار انواع مختلفی از این وسیله وجود دارد. انواع فلزی، استیل و پلاستیکی رخت آویز توسط تولید کننده‌های زیادی عرضه می‌شود. طرح‌های مختلف رخت آویز دیواری ، چتری، ایستاده، سقفی و شوفاژی در بازار به آسانی قابل تهیه است.  این تنوع گاهی باعث سهل انگاری افراد در انتخاب می‌شود و گاهی این سهل انگاری جای خود را به وسواس در انتخاب می‌دهد. از این رو در ادامه نکاتی را که در هنگام خرید بند رخت باید به آن توجه شود را معرفی خواهیم کرد.

نکات مهم در خرید رخت آویز

در هنگام خرید هر نوع بند رخت و رخت آویزی باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • جنس رخت آویز را مورد توجه قرار دهید. بند رخت های با کیفیت زیادی در بازار یافت می‌شوند که از پلاستیک فشرده بسیار مرغوب تهیه شده اند و در مقابل نور آفتاب و رطوبت مقاوم هستند. بند رخت کمجاویز نمونه بارزی از این محصول است.
  • ابعاد رخت آویز بسیار مهم است. با توجه به ابعاد این وسیله شما می توانید در فضاهای مختلف از آن استفاده کنید.
  • وزن رخت آویز و میزان وزنی که می‌تواند تحمل کند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر بند رخت شما سبک نباشد نمی توانید به سادگی آن را جابه جا کنید. تعداد میله و‌ها و های بند رخت و وزنی که تحمل می‌کند به شما امکان می‌دهد که رخت‌های مختلفی را بر روی آن آویزان کنید.
  • نوع رخت آویز نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نوع چتری، دیواری، ایستاده و نمونه های مختلفی از این وسیله در بازار هست که بر روی انتخاب شما تاثیر می گذارد.

قیمت رخت آویز

در حال حاضر معیارهای زیادی بر روی قیمت رخت آویز تاثیر می‌گذارد. خرید عمده این محصول با قیمت پایین تر امکان پذیر است اما برای فروش خرده و تک فروشی قیمت های مختلفی ارائه می شود. معمولا کیفیت، ابعاد، ویژگی های ساختاری و حتی برند این محصول نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است.