پ. مرداد ۴ام, ۱۴۰۳

نداشتن خواب کافی چه عوارضی برای بدن خواهد داشت؟

نداشتن خواب کافی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند و زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. در صورتی که خواب مناسب و کافی نداشته باشید، ممکن است برخی عوارض برایتان پیش بیاید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

ت ارتباطی بین کمبود خواب با کیفیت و آکنه پیدا کرده اند، ممکن است این عارضه به خاطر نحوه کنترل هورمون ها در زمان خوابیدن باشد. علاوه بر این، کم خوابی سیستم ایمنی را ضعیف کرده و راه را برای بسیاری از مشکلات باز می گذارد.

برای از بین بردن جوش ها و جای آنها می توانید از محصولات پوستی موجود در داروخانه اینترنتی استفاده کنید.

اوضاع چشمانتان خوب به نظر نمی رسد

قرمزی، پف و حلقه های تیره همه نشانه هایی است که نشان می دهد چشم شما به اندازه کافی بسته نشده است. مطالعات نشان می دهد افراد کم خواب بیشتر دچار چین و چروک، خطوط، تورم و افتادگی می شوند. چرا؟ زیرا ممکن است بدن شما کنترل هورمون و ترمیم بافتی را که در مراحل خواب عمیق اتفاق می افتد از دست بدهد.

 

هوس غذاهای ناسالم و هله هوله  می کنید

پس از یک شب بی خوابی، احتمال اینکه چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده را به یک سالاد سالم برای ناهار ترجیح دهید بیشتر است . مغز محروم از خواب بیشتر به دنبال تنقلات و وعده های غذایی ناسالم است. ممکن است قضاوت و تصمیم گیری در هنگام خستگی با دقت و خوب نباشد، و این باعث می شود که دیگر خواسته ها و علایق بر تصمیم درست غلبه کنند.

 

کافئین بیشتری مصرف می کنید

این امر خیلی تعجب آور نیست اگر ۲ فنجان معمول همیشگی شما را سرحال نمی کند، احتمالا استراحت کمتری داشته اید. کافئین ممکن است پاسخی برای کم خوابی به نظر برسد، اما به سرعت می تواند به بخشی از این مشکل تبدیل شود. در کوتاه مدت ، کمک گرفتن از قهوه یا نوشابه برای هوشیاری ممکن است جواب بدهد، اما در دراز مدت می تواند منجر به بی خوابی یا اضطراب شود.

وزنتان افزایش می یابد

وقتی یک شب خوب استراحت می کنید، بدن شما می تواند گرلین و لپتین (هورمون هایی که بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارند) را کنترل کند. بدون وجود آنها، ممکن است بیشتر از چیزی که به آن نیاز دارید، میل به خوردن داشته باشید و این امر می تواند باعث افزایش وزن شود.

برای کنترل وزن و اشتهای خود می توانید از مکمل های کمک درمانی در این زمینه کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات و تهیه این مکمل ها می توانید به داروخانه اینترنتی شبانه روزی  مراجعه کنید.

احساس بدخلقی می کنید

تحریک پذیری نشانه بزرگی از خواب ضعیف است. در یک مطالعه خواب شبانه افراد به ۴ ساعت و نیم خوابیدن محدود شد. چیزی که نتایج نشان دادند این بود: افراد دارای استرس، عصبانیت و خستگی ذهنی بیشتر. این افراد وقتی به برنامه عادی خود بازگشتند احساس بهتری داشتند.

 

احساس افسردگی می کنید

افسردگی و خواب ضعیف نیز ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. افسردگی می تواند منجر به خواب ضعیف شود، و عکس آن نیز ممکن است رخ دهد.

 

قدرت تمرکز و حافظه شما کاهش می یابد

حتی زمانی که کمی کمتر از همیشه می خوابید، می تواند شما را عصبی کند و بر تمرکز و حافظه تان تأثیر بگذارد. این امر ممکن است مهارت شما را در کار یا بدتر از آن، پشت فرمان ماشین کم کند. بیش از یک سوم مردم به اینکه در هنگام رانندگی به خواب رفته اند اعتراف می کنند.

 

صبح ها بد از خواب بیدار می شوید

بیدار شدن از خواب با گلو درد، خشکی دهان یا سردرد می تواند نشان دهد دلایل پزشکی برای بدخوابی شما وجود دارد برای مثال می توان به آپنه خواب، خروپف یا رفلاکس اسید اشاره کرد. در صورت مشاهده مکرر علائم، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند بفهمند که آیا دارو یا درمان دیگر به شما کمک می کند یا خیر.

 

استراحت لازم را داشته باشید

  • اکثر بزرگسالان به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. مطمئن شوید که در این زمان در استراحت کامل قرار دارید:
  • به یک برنامه منظم پایبند باشید، به این معنی که هر روز تقریباً در یک ساعت بخوابید و بیدار شوید.
  • اتاق خود را خنک، آرام و تاریک نگه دارید.
  • به طور منظم ورزش کنید، به ویژه تمریناتی که باعث تپش قلب شما می شوند. این کار می تواند باعث ایجاد خواب عمیق تر شود.

یک خواب خوب، بدن و ذهن را ترمیم می کند، و به شما کمک می کند در بهترین حالت خود قرار داشته باشید و عملکرد بهتری داشته باشید.

برای بهبود مشکلات خواب می توانید از مکمل های کمک درمانی و داروهای گیاهی موجود در داروخانه آنلاین  استفاده کنید.

منبع: www.webmd.com