ش. اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

هدف از افزایش مبالغ وام مسکن و بالا بردن مبلغ تسهیلات به منظور افزایش خرید و فروش مسکن صورت گرفته است و با افزایش این مبالغ انتظار می رفت که متقاضیان خرید خانه بتوانند راحت تر اقدام به خرید خانه نمایند و این خرید و فروش سبب ایجاد تحرک بیشتر در این بازار شود.

با بهتر شدن اوضاع مسکن و خرید و فروش ملک می توان شاهد بهبود یافتن اقتصاد در سایر صنایع شد و از این جهت تلاش زیادی صورت گرفت تا افراد بتوانند خانه مورد نظر خود را با استفاده از این تسهیلات تهیه نمایند.

با این که مبلغ وام مسکن از چند سال پیش که حدود ۲۰ میلیون توامن بوده است به مبلغ ۱۲۰ میلیون توامن رسیده است اما همچنان مقدار معاملات کاهش داشته و متقاضیان دریافت وام در سال جاری به تعداد زیادی کاهش نشان داده اند.

با وجود این که متقاضیان دریافت وام مسکن با وجود مبالغ زیاد برای آن کاهش پیدا کرده است می توان یکی از دلایل کم شدن تقاضا را میزان بهره بالای این وام های مسکن و مبلغ زیاد اقساط و طولانی شدن بازپرداخت این وام ها در نظر گرفت. سود سنگینی که وام های مسکن دارند متقاضیان را بر آن داشته که از خرید خانه منصرف شوند.

کلمات کلیدی: دریافت وام مسکن، وام مسکن، معاملات مسکن، اوضاع مسکن، خرید و فروش ملک، خانه مورد نظر، تحرک بازار مسکن، متقاضیان خرید خانه، مبالغ وام مسکن، خرید و فروش مسکن، خرید خانه

دیدگاهتان را بنویسید